Популярные статьи:

Понедельник, 28 Март 2016 17:26

Системи автоматичного керування процесом нанесення дорожньої розмітки

Сучасні моделі розмічувальних ручних частково самохідних машин обладнуються блоком керування, який підтримує вибране значення тиску фарби в системі на постійному рівні, управляючи електромуфтою, що сполучає двигун з насосом; відображає на ЖКТ екрані інформацію про ряд робочих параметрів розмітки, таких як витрата фарби за період часу (л), швидкість руху (км/год), товщина шару фарби (мкм), тиск фарби в системі (бар).

Управління відкриттям фарборозпилювачів робиться вручну оператором (за допомогою натиснення важеля на кермі), що не дозволяє наносити розмітку в автоматичному режимі згідно вимог ДСТУ. Тому деякі моделі комплектуються бортовим комп’ютером, який дозволяє виконувати розмітку в автоматичному режимі з високою точністю.

На розмічувальних машинах другого і третього типу, що випускаються в даний час, встановлюються блоки керування і відеосистеми контролю. Відеосистеми дозволяють контролювати водієві напрямок руху автомобіля, операторові – роботу форсунок. Комп'ютерні системи керування агрегатами забезпечують в основному три режими нанесення розмітки:

  • автоматичний (програмувальний метод) – шляхом завдання типів і груп ліній, з наступним автоматичним нанесенням їх по програмі;
  • напівавтоматичний – нанесення розмітки здійснюється після натискання на кнопку з необхідним типом лінії на панелі керування;
  • ручний – відкриття і закриття форсунок здійснюється оператором з панелі керування або дистанційного пульту.

Блок керування дозволяє також здійснювати вибір типу фарбувального матеріалу (фарба або термопластик), встановлювати затримки включення подачі скляних кульок, вести журнал виконаних робіт зі збереженням даних про тип, довжину, час нанесених ліній, кількість витраченого матеріалу тощо.

Таким чином, автоматизація в процесі нанесення розмітки на сучасному етапі розвитку дорожньої техніки зводиться переважно до автоматичного керування системою подачі матеріалу, тобто соплом або матрицею з багатьох сопел. До того ж, наявність комп'ютерної системи керування на сьогодні є прерогативою іноземних та нових вітчизняних розмічувальних машин, а більшість використовуваних в Україні машин не мають таких систем.

Практично не розглядається проблема автоматизації процесу водіння самої розмічувальної машини, котра як і раніше керується на дорозі водієм-оператором.

В останній час спостерігаються тенденції щодо переобладнання морально застарілих вітчизняних машин, що дозволяє максимально здешевити перехід до сучасних технологій розмітки, але і в цьому випадку автоматизації піддається лише процес нанесення матеріалу на дорожнє полотно. Рідше відзначається необхідність побудови систем керування рухом розмічувальних машин, хоча саме такі системи мають явні переваги: стабільність траєкторії руху, точність нанесення необхідної розмітки незалежно від швидкості руху, освітленості та кваліфікації водія-оператора, можливість багаторазового її повторення.

Матеріал взято з: Нелюба Д.М. Методика позиціювання робочого органа дорожньої розмічувальної машини у визначені просторово-часові координати програмної траєкторії.- Дисертація канд. техн. наук: 05.22.13, Держ. концерн "Укроборонпром", Держ. п-во "Центр. НДІ навігації і упр.". - К., 2012.- 170 с. 

 

Рекомендуем прочитать: