Оставьте заявку!

У нас на сайте Вы можете оставить заявку на нанесение дорожной разметки всех видов, закупку разметочных материалов и маркировочных машин. Для этого воспользуйтесь формой обратной связи в правом нижнем углу сайта.

Популярные статьи:

Вторник, 29 Март 2016 16:01

Аналіз сучасних конструкцій машин для нанесення дорожньої розмітки

Сучасні маркувальні машини окрім основних технологічних вузлів повинні мати прилади автоматичного контролю температури місткості для розігрівання термопластиків, пристрої автоматичного регулювання розмірів ліній, що наносяться, розпилювач скляних кульок, створювати необхідний тиск для нанесення високов'язких фарб, мати набір форсунок для їх розпилення. Спеціальні машини потрібні для роботи з двокомпонентним холодним пластиком.

У закордонних дослідницьких центрах системи розмітки постійно вдосконалюються. Розробляються нові матеріали і технології їх нанесення на покриття автомобільних доріг, що підвищує видимість розмітки і міцність її зчеплення з дорожнім полотном в найскладніших погодних умовах. Одночасно для цих технологій розробляються спеціальні машини. Багато закордонних фірм випускають машини і матеріали в комплексі.

В основному розмічувальні машини комплектують декількома видами робочого устаткування, що підвищує коефіцієнт їх використання. Це може бути устаткування для виробництва робіт за допомогою лакофарбових матеріалів, термопластиків, двокомпонентних матеріалів, гарячих шприц пластиків.

В Україні маркувальні машини, нажаль, не випускаються. Для нанесення розмітки в нашій країні використовуються в основному зарубіжні машини фірм Hofmann (Німеччина), Borum Industri A/S (Данія), УПП "Будівельна техніка і матеріали" (Республіка Білорусь), фірми Graco (США) тощо.

Проведений аналіз літературних джерел і каталогів продукції закордонних виробників розмічувальних машин, таких як НВЦ “Росдортех” (Росія), GRACO (CШA), HOFMANN GmBH (Германія), Borum Industri A/S (Данія), GRUN GmBH (Германія), дозволяє всю техніку для нанесення розмітки на автодороги розділити на 3 основні групи:

  • невеликі ручні штовхаємі вручну, частково самохідні малі розмічувальні машини;
  • самохідні, середні, великі і встановлювані на вантажних автомобілях розмі-чувальні машини;
  • середні і великі універсальні розмічувальні машини на оригінальних шасі.

Маркувальні машини першої групи (ручні частково самохідні машини)

Маши-ни цієї групи конструктивно являють собою двоколісну раму, на якій змонтовані привідний двигун, редуктор, кривошипно-шатуновий механізм, насос високого тиску, фільтр, система високого тиску, кронштейни з фарборозпилювачами, блок керування роботою та інші пристрої. Під час роботи оператор йде за машиною і направляє її в потрібну сторону.

Нанесення розмітки виконується за допомогою фарборозпилювачів, встановлених в кронштейнах, пов'язаних з руків'ям управління на кермі тросиком. Можлива установка до двох фарборозпилювачів (для розмітки подвійної лінії). При ручній розмітці фарборозпилювач виймається з кронштейна і може використовуватися для фарбування по трафаретах.

Деякі моделі комплектуються блоком керування, що дозволяє виконувати розмітку в автоматичному режимі. Бак таких машин звичайно має ємність від 20 до 50 літрів для фарби або близько 100 літрів для гарячого пластику. Максимальна продуктивність розмічувальних машин цієї групи становить від 2,8 до 7,5 л/хв. в за-лежності від моделі.

Такі машини застосовуються для розмітки на паркувальних площадках, перехрестях, у заводських цехах, спортзалах, а також для невеликої розмітки на дорогах (написи, стоп-лінії та інша поперечна розмітка)

Прикладом машин цієї групи можуть слугувати ручні розмічувальні машини сімейства Line Lazer виробництва GRACO (США), призначені для виконання розмітки доріг фарбою з використанням безповітряного методу нанесення, або ручна розмічувальна машина ThermoLazer того ж виробника, призначена для виконання розмітки доріг термопластиком; машина дорожньої розмітки "Шмелек" виробництва УПП “СТиМ” (Білорусь), призначена для нанесення горизонтальної розмітки фарбою пневматичним способом; розмічувальні машини сімейства LineCoat (Wagner, Німеччина); розмічувальні машини сімейства PowrLiner (Titan Tool, Inc., США); ручна маркувальна машина Н 5-1 (Hofmann, Германія) та інші машини.

Маркувальні машини другої групи

Широке розповсюдження в Україні і країнах СНД набули розмічувальні машини другої групи. Ці машини не мають власного шасі і призначені для встановлення на шасі автомобілів (ГАЗ, BAW, Hundai та інші). Конструкція машин передбачає розміщення до трьох пар форсунок для нанесення фарби, пластику або склокульок, підключення ручних розпилювачів для фарби і склокульок. Форсунки розташовуються на підйомній каретці. Підйом, опускання (притиснення) каретки виконується за допомогою пнемо- або гідроприводу. Кінематична схема каретки дозволяє забезпечувати постійність ширини лінії при русі по нерівностях.

Варіанти розміщення каретки можуть бути наступними:

  • бічне розташування – каретка розташована з лівого боку автомобіля, в середній частині кузова; у транспортному положенні каретка складається в кузов; у робочому положенні бічний борт відкривається, каретка опускається до контакту колеса з дорогою і фіксується;
  • заднє розташування – каретка стаціонарно встановлена позаду заднього колеса під кузовом; у транспортному положенні колесо піднімається і фіксується у верхньому положенні, форсунки знімаються з каретки і фіксуються в кузові автомобіля; у робочому положенні колесо опускається; для опускання і піднімання колеса використовується пневмо- або гідропривод;
  • додаткова каретка – у кожному з варіантів можлива установка додаткової каретки, яка розташовується, зазвичай, справа, дозволяє виконувати крайову розмітку, рухаючись по ходу руху; використовуючи додаткову каретку в парі з висувним кронштейном можна проводити одночасно розмітку ліній справа і ліворуч, на від-стані до 3,75 м (крайову і розділову лінію) або виконувати одночасно розмітку і попередню розмітку.

Привід устаткування фарбування може здійснюватися від автономного двигу-на або від штатного двигуна автомобіля (через коробку відбору потужності).

Взаємодія оператора і водія відбувається за допомогою переговорного пристрою. У оператора – мікрофон і навушники, у водія – гучний зв'язок (мікрофон, динамік); в кабіні водія встановлюється додатковий цифровий спідометр.

Машини цієї групи, що випускаються в даний час, обладнуються блоками керування і відеосистемами контролю.

Швидкість руху розмічувальної машини при нанесенні розмітки вибирається водієм виходячи з конкретних умов (стан дороги, транспортна завантаженість то-що). За сприятливих дорожніх умов можна проводити розмітку зі швидкістю до 15-17 км/год. Рух з вищою швидкістю може негативно позначатися на рівності і якості лінії. Максимальна продуктивність устаткування – 26 л/хв (фарби).

Областю застосування машин цієї групи є нанесення дорожньої розмітки на міських і сільськогосподарських дорогах, а також на автомагістралях і в аеропортах.

Прикладами машин цієї групи можуть слугувати розмічувальна машина Вин-нер А622 (ООО “Тау-С”, Росія); розмічувальна машина СДТ-220У, СДТ-230 (ТП) (ООО “САГА-С”, Росія); “Шмель-1”, “Шмель-11А” (УПП “СТиМ”, Білорусь); РДТ-220 (“Коминвест-АКМТ”, Росія) та інші.

Маркувальні машини третьої групи

Найбільш поширену групу маркувальних машин складають машини на спеціальних оригінальних шасі. Вони мають різноманітні компонувальні рішення. Для ведення робіт з обох боків машини робоче місце оператора, органи управління і робочі органи (маркери) часто роблять такими, що переставляються. У ходовій частині ведучими зазвичай є задні, а керованими – передні колеса. Для приводу привідних коліс і робочого устаткування маркувальних машин застосовують механічні і гідростатичні передачі.

Великі самохідні машини зазвичай мають додаткове устаткування, яке використовується для складання і розподілу світлоповертаючих сумішей і сухих кульок, для автоматичного нанесення переривчастих ліній, а також насосне устаткування для заправки баків фарбою. Деякі машини забезпечені усім вказаним устаткуванням, а також причіпними і навісними пристроями для нанесення подовжньої розмітки в різних варіантах. Ці машини можуть наносити фарбою декілька ліній одночасно і різної конфігурації із швидкістю 16-24 км/год. як на багатосмугових швидкісних автомагістралях, так і на другорядних сільських дорогах шириною 5 м. Експлуатаційна швидкість маркірувальника може істотно варіюватися залежно від марки машини і виду роботи. За ідеальних умов за восьмигодинний робочий день машина здатна прокласти від 32 до 48 км розмічувальної лінії.

Прикладами машин цієї групи є самохідна розмічувальна машина СДТ-250 (ГК “Росдортех”, Росія); розмічувальні машини МРП-1, МРД (ООО "Предприятие Дорожник", Росія); МДР-4 BIGLINER ("Тверская механическая компанія", Росія); розмічувальні машини “Контур”, "Прометей" (УПП "СТиМ", Білорусь); самохідні універсальні машини H16-3, H18-1, H26-3, H33-3, Roadliner 110 (RL 110) (Hofmann, Германія); розміточна машина ВМ Т350 (Borum Industri A/S, Данія); "Трассар" 251А (Signature SA, Франція) та інші.

Матеріал взято з: Нелюба Д.М. Методика позиціювання робочого органа дорожньої розмічувальної машини у визначені просторово-часові координати програмної траєкторії.- Дисертація канд. техн. наук: 05.22.13, Держ. концерн "Укроборонпром", Держ. п-во "Центр. НДІ навігації і упр.". - К., 2012.- 170 с. 

 

Рекомендуем прочитать: